Anunt lansare proiect - preluat EVZ

Autor: 
Simona Diaconu
Publicaţia: 
Business.ro
Rubrică: 
Ştiri

Peste o mie de persoane, inclusiv persoane cu dizabilitati, vor putea beneficia de cursuri gratuite de instruire in cadrul proiectului "Intreprinzator in Mileniul Trei", pentru a invata cum se pun bazele unei afaceri, cum poate fi transformata o firma mica intr-o poveste de succes sau cum sa devii un angajat mai performant.
Accesul la cursuri se va face gratie proiectului derulat de ''Centrul pentru Educatie Economica si Dezvoltare din Romania - CEED Romania", in parteneriat cu firma MBM Software & Partners, proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, axa prioritara 3 ''Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderilor", domeniul major de interventie 3.1 ''Promovarea culturii antreprenoriale".

Proiectul "Intreprinzator in Mileniul Trei" a demarat in luna iulie a acestui an si se va incheia in decembrie 2012, timp in care vor fi organizate 40 de seminarii de instruire, in fiecare judet al tarii, 20 de sesiuni de instruire in cele 8 regiuni de dezvoltare a Romaniei si doua cursuri de formare profesionala in domeniul managementului de proiect, la finalul caruia beneficiarii vor primi certificate Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor (CNFPA).

La seminarii, care se vor derula timp de trei zile consecutive in perioada decembrie 2010 - noiembrie 2012, vor putea participa circa 840 de persoane din toata tara. La sesiunile de instruire, care vor dura 5 zile in intervalul decembrie 2010 - august 2012, vor putea lua parte 420 de persoane la nivel national.

Localitatile in care se vor desfasura aceste cursuri si sesiuni vor fi stabilite in functie de interesul manifestat de potentialii beneficiari. Cursurile cu certificare CNFPA se vor derula numai in Bucuresti, in doua sesiuni distincte, si la ele vor putea participa 52 de persoane.

Intrucat aceste cursuri se vor derula pe o perioada de 7, respectiv 9 zile, organizatorii vor asigura transportul, cazarea si masa participantilor.

Primul inregistrat, primul servit

Ca sa prinda un loc la aceste sesiuni de instruire si sa aiba acces la materialele informative, beneficiarii trebuie sa se inscrie pe site-ul proiectului, www.im3.ro. Folosind numele de utilizator si parola care le permite logarea pe site, ei se vor inscrie pe lista participantilor la cursuri si seminarii.

De asemenea, cu aceleasi date de identificare vor putea accesa instrumentele informatice disponibile pe alte doua platforme electronice dedicate proiectului, aflate inca in constructie.

Sprijin pentru persoanele cu dizabilitati

Va fi dezvoltat si un modul, care sa poata incorpora texte insotite de fisiere audio sau sa poata inregistra intrebari. Acesta va facilita accesul persoanelor cu dizabilitati la informatii.

Prima dintre acestea, Demonstratorul IMM virtual, va permite utilizatorilor inregistrati sa aiba acces la aplicatii de tipul CRM (Customer relationship management - software pentru managementul relatiilor cu clientii) sau pentru managementul documentelor. Practic, aceste aplicatii le vor permite sa administreze baza de date a angajatilor, clientilor sau partenerilor.

De asemenea, antreprenorul va putea sti, in orice moment de la intrarea si pana la iesirea din firma, in ce departament se afla un document.

Platforma Biroul virtual pentru formare si asistenta antreprenoriala inglobeaza informatii utile pentru deschiderea si dezvoltarea unor IMM-uri, articole despre mediul de afaceri si utilizarea tehnologiei informatiei si comunicatiilor (TIC) in afaceri, stiri, un forum de discutii si servicii de consiliere.

Trebuie precizat ca vor avea acces la aceste solutii si informatii doar beneficiarii din grupul tinta, care se vor inscrie ca utilizatori.

Proiectul se adreseaza unui grup tinta numeros, format din barbati si femei din toate zonele tarii, inclusiv persoane cu dizabilitati, din mediul urban:
Persoane care doresc sa-si deschida propria afacereAngajati interesati sa dobandeasca competente pentru cresterea competitivitatii si mentinerea locurilor de muncaConducatori de IMM-uri, care doresc sa isi dezvolte competentele managerialeIntreprinzatori care vor sa fie mai competitivi prin introducerea de tehnici inovative
Serviciile oferite prin proiect vor fi disponibile pentru minimum 600 de beneficiari si includ:
Programe de formare antreprenoriala pentru initierea si managementul afacerilor si ocupare pe cont propriuConsiliere on-line si mentorat pentru beneficiariSeminarii de perfectionare manageriala axate pe utilizarea TIC in afaceriProduse software specifice administrarii afaceriiServicii de informare gratuite pentru exploatarea maxima a aplicatiilor
Rezultate scontate:
2500 de beneficiari informati cu privire la beneficiile si oportunitatile oferite de TIC in conducerea afacerilor; 640 de beneficiari instruiti vor dobandi noi competente in initierea afacerilor, conducerea firmelor si proiectelor, utilizarea serviciilor externalizate TIC in afaceri; 60 absolventi ai cursurilor CNFPA vor fi gata sa-si inceapa propria afacere1000 beneficiari ai serviciilor on-line vor avea abilitati mai bune de a isi lansa propriile afaceri sau de a le conduce mai eficient pe cele existente

Pentru noutati si detalii cu privire la evenimentele de formare gratuită şi la meterialele gratuite puse la dispoziţie de proiect vă rugăm să vă autentificaţi cu nume de utilizator şi parolă. Dacă nu aveţi un cont utilizator puteţi să vă creaţi unul acum.